Η Τέχνη της Προπαγάνδας και η χειραγώγηση του πολίτη

Η Τέχνη της Προπαγάνδας και η χειραγώγηση του πολίτη

Του Ι. Σ. ΛαζαράκουΑς αρχίσουμε με τον ορισμό τι είναι Π ρ ο π α γ ά ν δ α. Τον όρο «Προπαγάνδα» τον ακούμε και τον χρησιμοποιούμε. Γνωρίζουμε όμως εμπεριστατωμένα τι σημαίνει; Πιστεύω πως όχι, αλλά ίσως γνωρίζουμε το κάτι τις... Είμαστε δηλαδή σε σχέση ή σε σχάση με τη γνώση του όρου;Προπαγάνδα λοιπόν είναι: η σκόπιμη διάδοση ψεύτικων και παραποιημένων ειδήσεων, με στόχο να οδηγήσουν την κοινή γνώμη σε ορισμένη κατεύθυνση. Με τον τρόπο αυτό, δηλαδή την πλαστογραφημένη πληροφόρηση του κοσμάκη. Οι πολίτες οδηγούνται σε σχάση με ό,τι συμβαίνει. Καθίστανται άσχετοι και ευκολοκυβέρνητοι. Αυτή είναι η τέχνη της ειδικά σχεδιασμένης μετάδοσης μηνυμάτων με σκοπό την παραποίηση της αλήθειας και την παραπλάνηση του «κυρίαρχου λαού» της δημοκρατίας της επίφασης, που δεν σέβεται ούτε το Σύνταγμά της και ονομάζει «Θεσμούς» το κάθε τι που διαλύει κάθε Θεσμό, δημιουργώντας ΣΟΚ, αμηχανία, απελπισία και τρόμο. Σύμφωνα με τον Όντεν Ου, η προπαγάνδα είναι μονόλογος που δεν αναζητά απάντηση, αλλά ηχώ. Βέβαια και πολλοί σύγχρονοι διανοούμενοι, εμπνευσμένοι από τους αρχαίους Έλληνες, δηλώνουν πως η προπαγάνδα είναι η βία της Δημοκρατίας. Τέλος πιστεύω πως οι πολιτικοί της μετριότητας χρησιμοποιούν την προπαγάνδα (τέχνη του ψεύδους) για να εξαπατούν τους οπαδούς τους και όχι τους αντιπάλους τους. Συνένοχοί τους είναι όλοι αυτοί οι δημοσιογράφοι (υπαλληλίσκοι της στιγμής, κατά το ο Νίτσε), που είναι σε ιδιοτελή σχέση με την εξουσία και σε απόλυτη σχάση με την αληθινή ενημέρωση του λαού. Αυτό που πρέπει να διερωτηθεί ο καθένας μας είναι: αν σήμερα (τα τελευταία χρόνια) βασιλεύει η Προπαγάνδα και αν  αυτή τελικά κανονίζει τη σκέψη μας μέσα από μια νέα μορφή ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ. Αν είναι έτσι οι Ιστορικοί του μέλλοντος θα ονομάσουν την χρονική περίοδο των ημερών μας «Περίοδο Προπαγάνδας».Οι τεχνίτες της Προπαγάνδας, με σατανικά επιδέξιο τρόπο και συνειδητά πείθουν την ανθρώπινη μάζα και τη χειραγωγούν. Οι προπαγανδιστές λειτουργούν συντονισμένα. Κατασκευάζουν ειδήσεις για μαζική χειραγώγηση, δεν είναι ανάγκη να υπάρχει είδηση για να στηθεί ένα ρεπορτάζ. Αρκεί μια σάτιρα, ένα βολικό ψέμα και τα «κίτρινα» ΜΜΕ στήνουν θαυμάσια την εντεταλμένη προπαγάνδα τους. Για να αποδείξουμε τα γραφόμενα σας λέω να σκεφθείτε τα εξής:«Έρχεται από το 2012 η Ανάπτυξη» η οποία τελικά   απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο από τη ζωή μας. Το άλλο τι σας λέει; «Πράσινη Ανάπτυξη» και «κολοκύθια στο πάτερο». Έφεραν τους δασικούς χάρτες και μας αρπάζουν τα αγροτεμάχια. Σφάζουν τα βουνά μας καταστρέφοντας κάθε περιβαλλοντική προστασία της Χλωρίδας και της Πανίδας για να στήνουν τις ανεμογεννήτριες που εξασφαλίζουν καθαρή ενέργεια και υπέρογκα καθαρά και βρώμικα χρηματικά κέρδη... Σε σχέση με δημοσιεύματα και ακούσματα.     Όλα για τη διαμόρφωση της ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ... Όταν λέμε κοινή γνώμη εννοούμε:  σύνολο αντιλήψεων που γίνονται κοινά (από όλους ή έστω από τους περισσότερους) αποδεκτές. Η Κοινή Γνώμη είναι απρόσωπη – ανώνυμη, δεν ταυτίζεται δηλαδή με ένα συγκεκριμένο άτομο ή άτομα. Η Κοινή Γνώμη υπολογίζει, φοβάται, σέβεται. Κάποιος είπε πως η Κοινή Γνώμη δεν έχει γνώμη! Και άλλος ότι, δεν πρέπει να προσανατολιζόμαστε από την Κοινή Γνώμη διότι δεν είναι φάρος αλλά περιπλανώμενα φώτα. Πολλοί υποστηρίζουν πως αυτό που ονομάζεται Κοινή Γνώμη δεν είναι τίποτα άλλο από κοινές συγκινήσεις. Τέλος, ο Απολλώνιος ο Ρόδιος λέει: «Λαϊκή γνώμη είναι μια εταίρα, την οποία προσπαθούμε να ευχαριστήσουμε χωρίς να σεβόμαστε». Η πληθώρα των ΜΜΕ στην εποχή μας δίνουν τη δυνατότητα να παρέχεται πολύ γρήγορα η πληροφόρηση στο λαό. Τα ΜΜΕ καλύπτουν ευρύτατο φάσμα ενημέρωσης. Με την ποικιλόμορφη πληροφόρηση, τη  διαφήμιση ή την προπαγάνδα διαμορφώνεται και η αντίστοιχη κοινή γνώμη. Ιδιαίτερη, βέβαια, επίδραση στην αποκρυστάλλωσή της ασκεί η τηλεόραση, που με τον ήχο και την εικόνα μαγεύει τους τηλεθεατές, τους επηρεάζει και τους προδιαθέτει ανάλογα. Η επιρροή αυτή, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το άτομο λειτουργεί ως παθητικός δέκτης μηνυμάτων και επομένως δε «συνδιαλέγεται», μπορεί να κάνει την κοινή γνώμη ένα κατασκευασμένο προϊόν της θέλησης των κέντρων εξουσίας και λήψης αποφάσεων που ελέγχουν αυτά τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας.Η επίγνωση ότι γινόμαστε συνεχώς δέκτες της προπαγάνδας,  μπορεί να μας κάνει να βλέπουμε βαθύτερα πίσω από τα γεγονότα, να κρίνουμε αντικειμενικά και να διαμορφώνουμε την δική μας ανεξάρτητη άποψη.Αυτό όμως χρειάζεται να αποκτήσουμε το «ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΩ» και να πείσουμε τον εαυτό μας να πληρώσει το δαπανηρό τίμημα της Γνώσης, που πολλοί σήμερα το έχουν αντικαταστήσει με το «δήθεν».  Όσοι κατανοήσουν τα γραφόμενα θα έχουν και τα κριτήρια να κρίνουν και να διακρίνουν τους δημοσιογράφους απ’ τους δημοσιογραφίσκους. 

Προσθήκη νέου σχολίου

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.