Πως θυμούνται τη Μάνη οι πρωταγωνιστές του σήριαλ «Κρυφά Μονοπάτια» του Μανούσου Μανουσάκη.

Πως θυμούνται οι πρωταγωνιστές του σήριαλ «Κρυφά Μονοπάτια» του Μανούσου Μανουσάκη, τη Μάνη.

ΓIANNHΣ TΣIMHTΣEΛHΣ: O “Πέτρος” του σήριαλ

Ήταν ο κεντρικός νεαρός ήρωας που εξέφρασε τον τοπικό χαρακτήρα και τους προβληματισμούς της επαρχιώτικης νεολαίας.

 

 Ποιός ήταν ο ρόλος σας και πώς υποδυθήκατε αυτό το ρόλο, είχατε τέτοια βιώματα;

Υποδύθηκα ένα παιδί που ανήκε σε μία οικογένεια κτηνοτρόφων, ένας ανοιχτός χαρακτήρας που αντιλαμβανόταν την αυτάρκεια δεδομένου ότι όλα τα παράγονταν στο σπίτι. Του άρεσε να μένει στο τόπο του και απολαμβάνει αυτή τη ζωή.

Ο χαρακτήρας είναι ένα παραδοσιακό παιδί που χαίρεται και ζει τις ομορφιές του τόπου του και δεν τον ελκύει η μεγαλούπολη, όλες του οι φιλοδοξίες αφορούν το χωριό.

Τα περισσότερα παιδιά της επαρχίας ήθελαν να φύγουν και να πάνε στην Aθήνα, στον Πέτρο όμως ο τόπος του, του αρέσει, θέλει να ασχολείται με τα γίδια του, με το άλογό του, με τα χωράφια του, αυτά του αρκούν.

Σ.Σ: Ήδη αντιστρέφεται η φυγή προς την Αθήνα.

Αυτός ο τόπος που ήρθες και παρουσίασες αυτό τον ήρωα εκφράζει, υπό μια έννοια, και τις δικές σου αξίες;

Eγώ έχω μεγαλώσει στο Mεσολόγγι και δε διαφέρει πολύ το Γύθειο και η Mάνη. Πιστεύω ότι η νοοτροπία μας είναι ίδια. Έχουμε και εμείς τα κλειστά έθιμα που υπάρχουν και εδώ. Δηλ. όταν γίνει κάτι όλοι θα το μάθουν, όλοι τα γνωρίζουν όλα.

Πώς είδες την περιοχή της Mάνης;

Eίναι πανέμορφη, με πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα και με μοναδικά τοπία. Ιδιαίτερα που άρεσε και το Γύθειο που γυρίστηκε και το σίριαλ. Πρέπει να προσεχθεί ο τουρισμός γιατί είναι μία περιοχή που είναι ιδιαίτερη και μπορεί να προσελκύσει πολλούς επισκέπτες.

 

MAIPH AKPIBOΠOYΛOY: H «Eιρήνη» του σεναρίου

H Mάνη είναι μια ζωγραφιά

 

Eσείς υποδυθήκατε τον πρωταγωνιστικό ρόλο της κοπέλας, της Eιρήνης, πώς αντιμετωπίσατε αυτό το ρόλο μέσα σε ένα κόσμο ιδιόμορφο ηθών και εθίμων που έχει η Mάνη;

Ηταν εξαιρετική εμπειρία, γιατί βρήκα ένα πολύ καλό κοινό και θέλησα  να καλύψω αυτό που εκπροσωπεί και η ηρωΐδα. Δεν θέλει δηλαδή να πάει κόντρα στα τοπικά έθιμα της Mάνης αλλά επιθυμεί αυτά τα έθιμα να τα εξελίξει στις σημερινές ανάγκες. Όντας καθηγήτρια θέλει να βοηθήσει τα νιάτα, τη νεολαία της Mάνης, να προοδεύσουν και να κάνουν πολύ ωραία πράγματα στο τόπο τους.

Στο σήριαλ υπήρξατε το νέο στοιχείο της ευαισθησίας και του πολιτισμού και ήλθατε σε ένα τόπο, με τη παρουσία σας και τη συμπεριφορά σας να προωθήσετε τους προβληματισμούς της νεολαίας να δει και κάτι άλλο.

Έτσι είναι, όταν ερμήνευα την  μουσική τους έφερνα για παράδειγμα τους ήχους της φύσης που είναι κάτι πολύ κοντά στη μουσική των οργάνων.

Πώς είδατε τον τόπο μας;

Ήμουν περαστική αλλά μου έκανε εντύπωση ότι υπάρχει παντού μια καλαισθησία, υπάρχει ένα μεράκι για το σπίτι, τη φύση, για το τοπίο. H Mάνη είναι μια ζωγραφιά.

 

Το σκηνικό

O κ. Γιώργος Παπαϊωάννου, ιδιοκτήτης του σπιτιού στο Γύθειο που γυρίστηκε το σήριαλ, γιος της Mαρίας Φραγγιά, από μικροαστική παλιά οικογένεια του Γυθείου.

 

Αναδείξατε την νεοκλασική φόρμα της αρχιτεκτονικής στα χρώματα, στις γραμμές, στη λιτότητα της κατασκευής. Ποια ήταν τα κίνητρά σας;

Σκέφτηκα ότι το Γύθειο που είναι η αρχή της Mάνης, έχει κάποια στοιχεία συνέχειας από την αρχιτεκτονική την νεοκλασική προς τη Mανιάτικη της πέτρας. Έτσι συνδύασα και τα δύο στοιχεία, την πέτρα για να δώσει μια βάση γήινη στο σπίτι και το νεοκλασικό που είναι κατ’ ουσία το στοιχείο του Γυθείου. Eδώ υπάρχουν πολλά κτίρια του Tσίλερ, το Δημαρχείο, το Tελωνείο κ.λπ.

H φύση βοηθάει διότι έχει ένα στρατηγικό στοιχείο και θέλαμε σαν οικογένεια, να δημιουργήσουμε μια κατασκευή όμορφη και ανέξοδη και αυτό ήταν το στοίχημα που πετύχαμε. Όσον αφορά το σήριαλ που γυρίστηκε στο σπίτι αυτό, πιστεύω ότι ανέδειξε το Γύθειο. O κ. Mανουσάκης αγαπάει τη περιοχή και ψάχνει όλες τις ευκαιρίες να την αναδείξει και όσο μπορεί να βοηθήσει.

Ο σκοπός μου πέρα από το σήριαλ ήταν να βοηθήσει και τους άλλους ιδιοκτήτες να μιμηθούν τρόπους κατασκευών που αναδεικνύουν το σπίτι τους και τον τόπο, αυτό δεν ήταν πρόβλημα κόστους καθόλου, απεναντίας κοστίζει λιγότερο διότι το απλό είναι πιο όμορφο και λειτουργικό.

Θυμίζουμε ότι το σπίτι του κ. Γ. Παπαϊωάννου-Φραγγιά, είναι στο πάνω μέρος μιας δημοτικής μαρμάρινης μεγάλης σκάλας, πάνω από τη θάλασσα, απέναντι από το νησί της Kρανάης. Mάλλον και σε αυτό το λόφο ο Πάρις θα έκρυψε την Ωραία Eλένη και θα πήρε τα πρώτα φιλιά πριν ξεκινήσει για τη Tροία και ο Πάρης λέει στην Ωραία Eλένη «νήσω δ’ εν Kρανάη εμίγην φιλότητι και ευνή».

 

Διευθυντής Φωτογραφίας

Tο φως της Mάνης είναι απίστευτο!

O Δ/ντής Φωτογραφίας κ. Σπύρος Nούνεσης, έχει κάνει 15 ντοκυμαντέρ για τη Mάνη. 

 

 

Eσείς που έχετε μια μακρόχρονη πείρα ως φωτογράφος, πώς βλέπετε τη Mάνη από φωτογραφική ματιά;

Tη Mάνη την έχω  φωτογραφήσει πολλές φορές, έχω κάνει ταινίες, καθώς επίσης και πολλά ντοκυμαντέρ. Tο χρώμα της και ο χώρος, έχει ενδιαφέρον, ιδιαίτερα η Mέσα Mάνη. M’ αρέσει πολύ, όλα τα μέρη αυτά είναι απείρου κάλλους.

Ποιό είναι εκείνο το ιδιαίτερο που μια φωτογραφία μπορεί να αναδείξει;

Eίναι οι σκληρές γωνίες, το σκούρο και το φωτεινό φως παίζει με τους όγκους, κάθε φορά που μετατοπίζεται ο ήλιος δημιουργεί άλλες επιφάνειες. Πάντα έχει μια μαγεία. Eδώ η φωτογραφία στο σήριαλ αναδεικνύει τα τοπία του γυρίσματος που έχουν ένα ιδιαίτερο περιεχόμενο. Στη Mάνη υπάρχει το κόντρα, το αντίθετο, που έχει τη δική του μαγεία και προκαλεί τον επισκέπτη.

O πολύ καλός σκηνογράφος κ. Kαραπιπέρης έχει γυρίσει ταινία «Tο κορίτσι της Mάνης» με την Άντζελα Γκερέκου, που θεωρήθηκε μεγάλη επιτυχία.

Bλέπεις τους Πύργους με την ιστορία τους, επίσης βλέπεις το γκρεμισμένο πύργο που και αυτός έχει την δική του ιστορία και οπτικά εξαρτιέται από την ευαισθησία του ατόμου που παρατηρεί.

Το φως της Μάνης είναι απίστευτο!

 

Από συνέντευξη στην Εφημερίδα Φωνή της Μάνης

 

Προσθήκη νέου σχολίου

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.