O Κωνσταντίνος Λάσκαρης-με μανιάτικη καταγωγή- σχεδιάζει τα αυτοκίνητα του μέλλοντος για την Tesla

O Κωνσταντίνος Λάσκαρης-με μανιάτικη καταγωγή- σχεδιάζει τα αυτοκίνητα του μέλλοντος για την Tesla

Ο Κωνσταντίνος Λάσκαρης είναι από το 2012 Επικεφαλής Έρευνας και Σχεδιασμού των ηλεκτρικών κινητήρων στην εταιρία Tesla Motors στη Silicon Valley της Καλιφόρνια, όπου ερευνά νέες τεχνολογίες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του μέλλοντος.

Σπούδασε στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, και στο Imperial College του Λονδίνου όπου έλαβε το δίπλωμα και το μάστερ του το 2002 και το 2004 αντίστοιχα. Εν συνεχεία εργάστηκε στην Ελλάδα ως ηλεκτρολόγος μηχανικός και επέστρεψε, τρία χρόνια μετά, στο ΕΜΠ για να ακολουθήσει το πραγματικό πάθος του, εκπονώντας τη διδακτορική του διατριβή πάνω σε ηλεκτρικά κινητήρια συστήματα υψηλών επιδόσεων.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν παραμετροποίηση και μοντελοποίηση σύγχρονων μηχανών μονίμων μαγνητών, μηχανών επαγωγής και μηχανών σύγχρονης αντίδρασης με τη μέθοδο πεπερασμένων στοιχείων, καθώς και ανάπτυξη μεθόδων πολυκριτηριακής βελτιστοποίησης με χρήση υπερυπολογιστών.

Ο Κωνσταντίνος από το 2008 έως το 2011 ήταν επικεφαλής της ομάδας «Προμηθέας» του ΕΜΠ η οποία μεταξύ των άλλων έγινε γνωστή και με τον «Πυρφόρο». Ο «Πυρφόρος» ήταν ένα 100% σχεδιασμένο και κατασκευασμένο ηλεκτροκίνητο όχημα από το ΕΜΠ το οποίο συμμετείχε σε αγώνες εξοικονόμησης ενέργειας και είχε έρθει 7ο στην Ευρώπη διανύοντας 360χλμ/kWh.

Από την άνοιξη του 2012 έχει ενταχθεί στο δυναμικό της Tesla Motors και είναι ένας από τους πέντε Έλληνες που δουλεύουν στην εταιρία. Συνολικά στις εγκαταστάσεις της απασχολούνται 4.500 άτομα εκ των οποίων οι 1.200 είναι μηχανικοί. Ο Κωνσταντίνος είναι ο επικεφαλής σχεδιασμού όλων των κινητήρων για τα υπάρχοντα και μελλοντικά μοντέλα της Tesla. Εκτός από τον σχεδιασμό ασχολείται ενεργά και με την έρευνα νέων τεχνολογιών που μπορούν να εφαρμοστούν σε ηλεκτρικά κινητήρια συστήματα. 

Η καταγωγή του είναι από τη Μάνη και είναι γιός της δικηγόρου Μαρίας Πετροπουλάκου Λάσκαρη.

Εμείς βέβαια  αισθανόμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για τον συμπατριώτη μας που τιμά την χώρα και την περιοχή σε νεαρή ακόμη ηλικία.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ιστοσελίδα http://www.andro.gr είπε μεταξύ άλλων:

Γιατί αποφασίσατε να σχεδιάζετε ηλεκτροκινητήρες στην Tesla και όχι κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου σε κάποια αυτοκινητοβιομηχανία; 

Έγραφα παλιότερα ότι ονειρεύομαι τη μέρα όπου ένα τετρακίνητο ηλεκτρικό όχημα θα ξεκολλάει τους τροχούς του από το δρόμο, προσφέροντας ασύγκριτες επιδόσεις.

Θυμάμαι χαρακτηριστικά κάποιον που με έντονη ειρωνεία ανέφερε: «Θα χρειαστείς μπαλαντέζα 400 μ. για να κάνεις αυτό που λες». Ωστόσο, έβλεπα τις δυνατότητες της τεχνολογίας προτού ακόμα γίνουν αυτονόητες. Γι’ αυτό κατηύθυνα το διδακτορικό μου σε αυτόν τον τομέα και απέκτησα αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που απολαμβάνω σήμερα, όπου έχει έρθει πλέον ο καιρός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Tesla αποτελούσε νούμερο 1 προορισμό για το αντικείμενο πάνω στο οποίο εξειδικεύτηκα.

Ένας ηλεκτροκινητήρας υπερέχει σημαντικά σε σύγκριση με ένα συμβατικό. Μπορεί να αποδώσει διπλάσια ισχύ,, να μην απαιτεί συμπλέκτη, να μην έχει κραδασμούς, να είναι ταχύτατος στην απόκριση, εξαιρετικά αθόρυβος, να μην απαιτεί συντήρηση για περισσότερο από 10 χρόνια. Το πρόβλημα είναι το πολλαπλάσιο κόστος της μπαταρίας.

Μπορείτε να μας περιγράψετε τις προκλήσεις στη σχεδίαση ενός ηλεκτροκινητήρα που να έχει παρόμοιες επιδόσεις με έναν κοινό κινητήρα; Ένας ηλεκτροκινητήρας υπερέχει σημαντικά σε σύγκριση με ένα συμβατικό. Χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, μπορεί να αποδώσει διπλάσια ισχύ για το ίδιο μέγεθος, να αποδίδει ροπή από μηδενική ταχύτητα, να μην απαιτεί συμπλέκτη, να μην έχει κραδασμούς κατά τη λειτουργία, να είναι ταχύτατος στην απόκριση, εξαιρετικά αθόρυβος, να μην απαιτεί συντήρηση για περισσότερο από 10 χρόνια. Οι προκλήσεις στο σχεδιασμό προκύπτουν σήμερα λόγω της ανάγκης αξιοποίησης της ενέργειας της μπαταρίας στο έπακρο.

Η μπαταρία στοιχίζει πολλαπλάσια του κόστους του ηλεκτροκινητήρα και, όταν ο κινητήρας γίνεται πιο αποδοτικός, αφαιρεί σημαντικό κόστος, επειδή απαιτεί μικρότερη μπαταρία για την ίδια αυτονομία. Άρα λοιπόν, η πρόκληση εδώ είναι να διατηρήσουμε εξαιρετική επίδοση χωρίς να θυσιάσουμε την ενεργειακή απόδοση, για να μεγιστοποιήσουμε την αυτονομία.

Από εδώ και στο εξής, όπου ξεπερνιέται το πρόβλημα του υπερβολικού κόστους της μπαταρίας και της αυτονομίας, θα βλέπουμε όλο και περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ένα από αυτά θα είναι το «Model 3» της Tesla

Ποιες είναι οι συνθήκες εργασίας στην Tesla; 

Η Tesla είναι μια εταιρεία που ιδρύθηκε και εδρεύει στη Silicon Valley στην Καλιφόρνια. Αυτό σημαίνει μοναδικό περιβάλλον, απαρτιζόμενο από εξαιρετικούς επιστήμονες που κάνουν έρευνα στο χώρο της ηλεκτρικής κίνησης. Συνδυάζει τα πλεονεκτήματα μιας μεγάλης εταιρείας, από πλευράς πηγών, με αυτά μιας μικρής, από πλευράς ευελιξίας. Οποιαδήποτε νέα, ενδιαφέρουσα ιδέα δεν πηγαίνει αναξιοποίητη, με αποτέλεσμα η καινοτομία να ανθίζει. Είμαστε εκατοντάδες μηχανικοί σε έναν ενιαίο χώρο, δίχως χωρίσματα, προκειμένου να ευνοείται η επικοινωνία. Μέσα στην ημέρα έχω αρκετή πίεση, απαιτητικά meetings και πολύωρη δουλειά στον υπολογιστή.

 

Νομίζω ότι ιδιαίτερα στην Ελλάδα, όπου το κόστος της βενζίνης είναι τόσο υψηλό, το «Model S» έχει ιδιαίτερο νόημα, καθώς μπορεί να αποσβαίνει με ευκολία τα €4.000 του κόστους της βενζίνης που θα έκαιγε αντίστοιχο αυτοκίνητο. 

Ποιες συμβουλές θα δίνατε σε κάποιον που θα ήθελε να αγοράσει ένα Tesla; Υπάρχει αυτή η δυνατότητα στο ελληνικό περιβάλλον αυτοκίνησης; 

Φυσικά και υπάρχει η δυνατότητα. Έχω δει αρκετές φωτογραφίες από «Model S» με ελληνικές πινακίδες. Νομίζω ότι ιδιαίτερα στην Ευρώπη/Ελλάδα, όπου το κόστος της βενζίνης είναι τόσο υψηλό, το «Model S» έχει ιδιαίτερο νόημα, καθώς μπορεί να αποσβαίνει κάθε χρόνο με ευκολία τα €4.000 του κόστους της βενζίνης που θα έκαιγε αντίστοιχο αυτοκίνητο. Για την Ελλάδα, ωστόσο, το Tesla είναι ακόμα ακριβό. Δυστυχώς, η αγοραστική μας δύναμη στην Ελλάδα, ειδικά αυτήν τη στιγμή είναι αρκετά περιορισμένη και το «Model S» είναι για λίγους.

 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Πηγή : Andro.gr [ http://www.andro.gr/drasi/konstantino-laskaris/ ]

Προσθήκη νέου σχολίου

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.